HTML

Egészség gazdaság Magyarországon

Ajánljuk

 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Friss topikok

Linkblog

Betiltaná a nőket célzó dohányreklámokat a WHO

2010.07.05. 16:36 "Viewty"

A nőket megcélzó dohányreklámok elleni erőteljesebb harcra szólította fel a világot az Egészségügyi Világszervezet (WHO).

 Az ENSZ szerint a dohánytermékek számára a nők jelentik a legnagyobb piacot, így őket a divathoz, sporteseményekhez és szórakozáshoz kapcsolódó agresszív reklámkampányokkal igyekeznek elérni. A hétfői dohányellenes világnap alkalmából a WHO a fiatal dohányosokat vizsgáló kutatásának eredményeit is nyilvánosságra hozta. A vizsgálatban résztvevő 151 ország felében ugyanannyi tinédzser lány dohányzik, mint tinédzser fiú, Kelet-Európában és Latin-Amerika egyes részein, különösen Chilében, Kolumbiában és Mexikóban azonban a lányok túltesznek a fiúkon is.

Az ENSZ információi szerint a világ egymilliárd dohányosának nyolcvan százaléka férfi. Átlagosan a felnőtt férfiak negyven százaléka, míg a felnőtt nők kilenc százaléka él ezzel a szenvedélybetegséggel. Az egyre jobban erősödő felvevőpiacokon, például Kínában és Indiában, a férfiaknak hatvan, a nőknek pedig 3-5 százaléka dohányzik. "A dohányipar hatalmas mennyiségeket költ a nőket megcélzó, csábító reklámokra különösen a szegény országokban" - mondta el Douglas Bettcher, a WHO dohányzásellenes kezdeményezésének igazgatója. Kifejtette: a reklámok megpróbálják elhitetni a nőkkel, hogy a cigarettázás a szépség és a felszabadulás egyik eszköze és kifejezésmódja. Japánban a nőket rózsaszín cigarettásdobozokkal csábítják, Egyiptomban pedig az egyik gyártó parfümös üvegre emlékeztető dobozban kínálja a dohányt számukra.

A WHO szerint évente mintegy ötmillió ember hal meg a dohányzással kapcsolatba hozható szívrohamban, stroke-ban és rákban - ebből másfél millió a nő. A WHO nemzetközi dohányellenes egyezményét 2003-ban 160 ország ratifikálta. A nemzetek megegyeztek abban, hogy a dohánytermékek reklámozásának, támogatásának és értékesítésének betiltását szorgalmazzák és előirányozzák árának és adójának emelését. A szervezet szerint azonban csupán huszonhat ország tett így. Információik szerint az Egyesült Államokban 2005-ben 13 milliárd dollárt költöttek a dohánytermékek reklámozására.

 

Szólj hozzá!

Címkék: nők reklam dohanyzas

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegertek.blog.hu/api/trackback/id/tr302131896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása